Product Documents

Liber privilegiorum civitatis et regni Valencie. I. Jaume I

Josepa Cortés Escrivà, ed.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 1

ISBN: 978-84-370-3468-3

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2001

Junt amb els Furs, lleis paccionades entre el monarca i les Corts, els Privilegis concedits directament per la corona constitueixen l'altre gran monument legal de l'ordenament jurídic valencià en l'època foral. Aquest llibre recull, a partir dels diversos manuscrits conservats en diferents arxius i biblioteques, els privilegis atorgats per Jaume I a la ciutat i regne de València.

Biografía

Josepa Cortés Escrivà  és doctora en Història i professora de Ciències i Tècniques Historiogràfiques de la Universitat de València, on imparteix classes de Paleografia, Arxivística i altres ciències afins. Ha centrat la seua investigació en la pràctica notarial, els arxius valencians i l’edició de textos i documents medievals. Ha publicat diversos articles i llibres, entre ells ‘Formularium diversorum instrumentorum’ (1986), ‘Formulari de juristes’ (1991), ‘Liber privilegiorum civitatis et regni Valencie. I: Jaume I (1236-1276)’ (2001), ‘Iacobi primi instrumenta in Archivio Sedis Valentinae asservata’ (2017), o ‘Aquestes són les obres que, yo, sor Isabel de Billena, é fetes en aquest monestir. Notes autògrafes de sor Isabel de Villena’ (2019). Actualment prepara l’edició de les memòries autògrafes del senyor de Manises Pere Boïl de la Scala i Berenguer de Figuerola i dels ‘Furs de la Generalitat’.

Introducció

Regests dels privilegis de Jaume I

Text del Liber Privilegiorum Civitatis et Regni Valencie

Índex de les rúbriques dels Privilegis de Jaume I

Índex onomàstic

Índex toponímic

Cortés Escrivà, J. [Josepa] (2001). Liber privilegiorum civitatis et regni Valencie. I. Jaume I. Universitat de València.

Cortés Escrivà, Josepa. Liber privilegiorum civitatis et regni Valencie. I. Jaume I. Universitat de València, 2001.

CORTÉS ESCRIVÀ, Josepa. Liber privilegiorum civitatis et regni Valencie. I. Jaume I. Valencia: Universitat de València, 2001. ISBN 978-84-370-3468-3.

Cortés Escrivà, Josepa. Liber privilegiorum civitatis et regni Valencie. I. Jaume I. Valencia: Universitat de València; 2001. 254 p.