La verdadera historia del cautiverio y restitución de la señora Mary Rowlandson

Mary Rowlandson

Traducció: Elena Ortells

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 55

ISBN: 978-84-370-7026-1

Matèria: filologia, sociologia i política

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2008

La verdadera historia del cautiverio y restitución de la señora Mary Rowlandson, escrita per ella mateixa, és l'obra més destacada dins del gènere de narracions de captivitat nord-americanes. Rowlandson materialitza molt clarament el contrast entre la seua posició com a muller d'un reverend de la societat puritana i patriarcal de la qual procedia i la seua independència dins de la comunitat índia. El relat de Mary Rowlandson es converteix en el perfecte exemple de palimpsest i de com les veus profètiques de les dones de les colònies angleses a l'Amèrica del Nord, valent-se de les estructures de poder i d'autoritat de la Nova Anglaterra de l'època, van aconseguir subvertir les socialment i doctrinalment acceptables interpretacions de les seues experiències de captivitat i vehicular subreptíciament exegesis molt més revolucionàries.

Ortells Montón, E. [Elena] & Rowlandson, M. [Mary] (2008). La verdadera historia del cautiverio y restitución de la señora Mary Rowlandson. Universitat de València.

Ortells Montón, Elena y Rowlandson, Mar. La verdadera historia del cautiverio y restitución de la señora Mary Rowlandson. Universitat de València, 2008.

ORTELLS MONTÓN, Elena y ROWLANDSON, Mar. La verdadera historia del cautiverio y restitución de la señora Mary Rowlandson. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7026-1.

Ortells Montón, Elena y Rowlandson, Mar. La verdadera historia del cautiverio y restitución de la señora Mary Rowlandson. Valencia: Universitat de València; 2008. 114 p.