Índex del llibre:

La riqueza invisible del cuidado

M. Ángeles Durán

Col·lecció: HONORIS CAUSA, 30

ISBN: 978-84-9134-235-9

Matèria: dret, medicina, psicologia i ciències de l'educació, sociologia i política

Any ed.: 2018

Enquadernació: cartoné

Format: 16,5 x 23,5 cm.

Pàgines: 524

Fita històrica en la visió acadèmica i científica del treball de la cura. Es presenta com una formidable font de recursos invisibles no incorporats a l'anàlisi econòmica i suposa un cost per a les llars i per a les persones sobre els qui recau. Es planteja el reconeixement social de la cura, un treball no remunerat que és el resultat de forces coercitives històriques que l’han assignat a les dones.

Aquesta obra constitueix una fita històrica en la visió acadèmica i científica del treball de la cura. En la seua dilatada trajectòria acadèmica, M. Ángeles Durán, doctora honoris causa per la Universitat de València, s'ha preocupat per la inserció del treball no remunerat en l'anàlisi de l'estructura social i pels vincles entre les relacions de poder i els processos de producció de coneixement científic. La cura es presenta, així, com una formidable font de recursos invisibles no incorporats a l'anàlisi econòmica micro ni macro, que també ha de veure's com un cost per a les llars i per a les persones sobre els qui recau, majoritàriament dones. Més enllà de la seua dimensió científica, l'autora planteja el reconeixement social de la cura, un treball no remunerat que no es distribueix per lliure acord, per un pacte social i intergeneracional explícit, sinó que és el resultat de forces coercitives històriques que l’han assignat a les dones.