+34 96 386 41 15

PUV - Publicacions Universitat València

Índex del llibre:
Ficha técnica

La producción social de itinerarios de inserción en Formación Profesional de base

Análisis de su implantación y desarrollo en la ciudad de Valencia

Míriam Abiétar López

Col·lecció: Desarrollo Territorial. Serie Estudios y Documentos., 27

ISBN: 978-84-9134-298-4

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: pedagogia i didàctica

Idioma: castellà

Any ed.: 2018

Enquadernació: rústica

Format: 21 x 29,7 cm.

Pàgines: 252

L'objectiu d'aquesta publicació és descriure i analitzar el procés de desenvolupament i implementació de la Formació Professional de base en la ciutat de València. Es centra en les pràctiques educatives en aquest nivell des d'una perspectiva dimensional de justícia social que permet relacionar els itineraris produïts en els programes amb les possibilitats de participació social de l'alumnat que els cursa.

Disponibilitat: En existències

18,00 €

Sinopsi

Detalles

L'objectiu d'aquesta publicació és descriure i analitzar el procés de desenvolupament i implementació de la Formació Professional de base a la ciutat de València. Aquest nivell educatiu es concreta en el marc de la vigent Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) en els programes de Formació Professional Bàsica i en els Programes Formatius de Qualificació Bàsica, sent aquests últims una concreció específica de la Comunitat Valenciana. A aquest efecte, dirigim aquest estudi a les pràctiques educatives en aquest nivell des d'una perspectiva dimensional de justícia social que permet relacionar els itineraris produïts en els programes amb les possibilitats de participació social de l'alumnat que els cursa. Així doncs, la manera en què abordem les desigualtats en el sistema educatiu no se centra directament en l'estudi del fracàs escolar i/o de l'abandó educatiu primerenc, sinó en les pràctiques en els contextos educatius dirigits a aquest alumnat i en els efectes en els seus itineraris futurs.