Índex del llibre:
Ficha técnica

La práctica deportiva de las personas con discapacidad en la Universidad de Valencia

Observatorio del deporte adaptado en las universidades españolas

R. LLopis, M.A. Torregrosa, J. Campos, J. Úbeda

ISBN: 978-84-9133-123-0

Matèria: ciències, medicina, psicologia i ciències de l'educació

Any ed.: 2018

Enquadernació: CD-ROM

Estudi dels hàbits i les actituds esportives de les persones amb discapacitat que cursaven estudis en la Universitat de València durant el curs acadèmic 2014-2015. La investigació va consistir en una enquesta online que va ser contestada per 138 estudiants i descriu l’interès per la pràctica fisicoesportiva d’aquest col·lectiu, així com els seus antecedents familiars i el context social en el qual porten a terme l’esmentada pràctica.

Aquest estudi aporta informació empírica sobre els hàbits i les actituds esportives de les persones amb discapacitat que cursaven estudis en alguna de les titulacions ofertes per la Universitat de València durant el curs acadèmic 2014-2015. La investigació va consistir en una enquesta online que va ser contestada per 138 estudiants i descriu l’interès per la pràctica fisicoesportiva d’aquest col·lectiu, així com els seus antecedents familiars i el context social i institucional en el qual porten a terme l’esmentada pràctica. Inclou aspectes com ara el tipus i mode de realització, la pertinença a algun club o entitat esportiva, la possessió de llicència federativa i la participació en competicions. A més es proporciona una anàlisi dels motius pels quals aquest col·lectiu practica esport, el grau en què es consideren autosuficients per fer‐ho i l’ús i grau d’adaptació de les instal·lacions de les quals disposen. També s’exploren les raons d’aquells que no realitzen cap activitat esportiva i la percepció que tenen en conjunt sobre la presència de l’esport adaptat en la societat. El treball conclou amb la formulació de les principals implicacions de l’estudi, així com dels principals reptes que la investigació sobre aquesta temàtica hauria d’abordar en el futur.