Fitxa del llibre: Ficha técnica

Any ed.: 2017

Enquadernació: Rústica

Format: 21 x 29,5 cm.

Monografia dedicada a l'estudi de la integral de Lebesgue per a funcions de diverses variables. Aquesta integral representa un gran avanç, doncs permet integrar major quantitat de funcions que la de Riemann, i fer-ho sobre una família més extensa que la dels conjunts mesurables Jordan, proporcionant els teoremes de la convergència, que permeten integrar terme a terme una successió de funcions.

La integral de Riemann, que s'estudia en els cursos d'Anàlisis d'una variable real, és un instrument útil per al càlcul elemental, no obstant això, no cobreix totes les necessitats de l'Anàlisi. Per això, en aquesta monografia, dedicada a la integració, s'estudia la integral de Lebesgue per a funcions de diverses variables. Aquesta integral representa un gran avanç pel que fa a la integral de Riemann ja que permet integrar major quantitat de funcions i fer-ho sobre una família més extensa que la dels conjunts mesurables Jordan; però sobretot, la teoria de Lebesgue proporciona un instrument de gran utilitat, els teoremes de la convergència, teoremes que permeten integrar terme a terme una successió de funcions. Aquesta monografia recull en una forma més elaborada diferents cursos impartits a la Universitat de València.