Product Documents

Col·lecció: Història, 41

ISBN: 978-84-370-7013-1

Matèria: història

Submatèries: teoria de la història i historiografia

Any ed.: 2008

Des de la Grècia clàssica fins a la realitat del món actual, Pierre Vidal-Naquet ha construït una obra singular de múltiples facetes. Personalitat complexa, que es defineix ell mateix com a historiador i filòsof, historiador i filòleg i historiador i ciutadà, no ha deixat de participar en debats públics d'una profunda dimensió cívica. En els seus combats -contra la tortura, la «raó d'Estat», el negacionisme, per una pau justa a l'Orient Pròxim- sempre ha volgut actuar com a historiador que busca els documents, estableix els fets, desmunta mites, tant antics com contemporanis, i denuncia els falsificadors i impostors. En aquestes entrevistes, interrompudes per la seua mort, Pierre Vidal-Naquet expressa, amb la força de la simplicitat, l'ardor i la fermesa de les seues conviccions, la seua passió per la veritat i la seua fe en l'amistat.

Prólogo

Los años de aprendizaje

El oficio de historiador

Historia contemporánea y grandes combates

Grecia y sus rodeos

Memoria e historia

Como conclusión: la amistad, la poesía

Epílogo

Selección bibliográfica

Alapont, P. [Pasqual] (2008). La historia es mi lucha. Entrevistas con Dominique Bourel y Hélène Monsacré. Universitat de València.

Alapont, Pasqual. La historia es mi lucha. Entrevistas con Dominique Bourel y Hélène Monsacré. Universitat de València, 2008.

ALAPONT, Pasqual. La historia es mi lucha. Entrevistas con Dominique Bourel y Hélène Monsacré. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7013-1.

Alapont, Pasqual. La historia es mi lucha. Entrevistas con Dominique Bourel y Hélène Monsacré. Valencia: Universitat de València; 2008. 116 p.