Fitxa del llibre: Ficha técnica

Col·lecció: HISTÒRIA

ISBN: 978-84-370-7518-1

Matèria: Història

Submatèries: Teoria de la història i historiografia

Any ed.: 2009

Enquadernació: Rústica

Des del seu moment fundacional l'escola dels Annales es va proposar estudiar problemes on s'entrellaçaven les qüestions socials, econòmiques i culturals. En aquest llibre, l'autor mostra com es va constituir l'escola entorn de l'estudi de les mentalitats. D'aquesta manera, la història es configura com una indagació sobre la manera de pensar dels altres.

De Marc Bloch a Emmanuel Leroy-Ladurie i Jacques Li Goff, de Lucien Febvre a Philippe Ariès i Michel Foucault, de Fernand Braudel a Ernest Labrousse, l'escola dels Annales ha renovat profundament la historiografia francesa, projectant de manera decisiva la seua influència internacional. Des del seu moment fundacional l'escola dels Annales es va proposar estudiar problemes on s'entrellaçaven les qüestions socials, econòmiques i culturals. En aquest llibre, l'autor mostra com es va constituir l'escola entorn de l'estudi de les mentalitats. Estructures emocionals i cognitives, representacions i imatges inconscients, les mentalitats permeten avançar en el coneixement de les societats del passat reconstruint les categories a través de les quals es pensaven elles mateixes. D'aquesta manera, la història es configura com una indagació sobre la manera de pensar dels altres.