La Ciència en la Història dels Països Catalans (vol. II)

Del naixement de la ciència moderna a la Il·lustració

Joan Vernet, Ramon Parés, dirs.

ISBN: 978-84-370-6439-0

Matèria: història de la ciència i documentaciò

Idioma: català

Coeditor: Institut d'Estudis Catalans

Any ed.: 2007

Enquadernació: cartoné

La ciència i la tècnica sempre han ocupat un lloc en la història de tots els pobles, com la religió, la literatura o les belles arts. Unes vegades el seu dinamisme és palès, expansiu o receptiu, d'altres té un caire pobre o estancat. Sempre comprèn una part del que va passant cada dia en una mateixa societat i contribueix, poc o molt, a la seua configuració. El curs general de la ciència i de la tècnica conforma una construcció lògica sobreposada a la quotidianitat, que tracta d'enllaçar tots els punts d'una amplíssima tradició natural. La ciència en la història dels Països Catalans descriu el lloc de la ciència i de la tècnica pel que fa als pobles d'aquest àmbit, des del segle X als nostres dies, i aporta una perspectiva sorprenent, en molts casos inèdita. Es tracta d'una edició extensa i rigorosa que només podia fer-se amb la col·laboració d'un gran nombre d'historiadors de la ciència especialitzats en aquest tema, arabistes, medievalistes i historiadors dels temps modern i contemporani. L'obra ha estat ordenada seguint un disseny comprensible i unitari i serà, de ben segur, un bon referent, tant per als estudiosos com per als simplement interessats en aquest aspecte de la història social dels pobles de llengua catalana.

Parés, R. [Ramon] & Vernet, J. [Joan] (2007). La Ciència en la Història dels Països Catalans (vol. II). Del naixement de la ciència moderna a la Il·lustració. Universitat de València.

Parés, Ramon y Vernet, Joan. La Ciència en la Història dels Països Catalans (vol. II). Del naixement de la ciència moderna a la Il·lustració. Universitat de València, 2007.

PARÉS, Ramon y VERNET, Joan. La Ciència en la Història dels Països Catalans (vol. II). Del naixement de la ciència moderna a la Il·lustració. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6439-0.

Parés, Ramon y Vernet, Joan. La Ciència en la Història dels Països Catalans (vol. II). Del naixement de la ciència moderna a la Il·lustració. Valencia: Universitat de València; 2007. 634 p.