L'Episcopologi valencià de Gregori Ivanyes (segle XVI)

Emilio Callado, Mª Milagros Cárcel, Joaquim Martí, Vicente Pons

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner, 88

ISBN: 978-84-9883-981-4

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2018

Format: 13,5 x 19,5 cm

Ens trobem, sens dubte, davant l'episcopologi valencià més antic que es conserva si tenim en compte el contingut, molt més complet que una simple llista de prelats, amb vint-i-dues entrades episcopals, des del bisbe Ferrer de Sant Martí fins al patriarca Ribera. El document inclou un apèndix final amb una genealogia del llinatge Borja. L’edició d’aquesta obra, conservada a l’Arxiu de la Catedral de València i fins ara inèdita, va precedida d’un ampli estudi lingüístic. Es complementa amb una bibliografia dels treballs publicats fins ara sobre història de l’Església a València en general i sobre cadascun dels bisbes valencians fins a sant Joan de Ribera.

Callado Estela, E. [Emilio] & Cárcel Ortí, M. M. [Maria Milagros] & Pons Alós, V. [Vicente] (2018). L'Episcopologi valencià de Gregori Ivanyes (segle XVI). Universitat de València.

Callado Estela, Emilio y Cárcel Ortí, Maria Milagros y Pons Alós, Vicente. L'Episcopologi valencià de Gregori Ivanyes (segle XVI). Universitat de València, 2018.

CALLADO ESTELA, Emilio y CÁRCEL ORTÍ, Maria Milagros y PONS ALÓS, Vicente. L'Episcopologi valencià de Gregori Ivanyes (segle XVI). Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9883-981-4.

Callado Estela, Emilio y Cárcel Ortí, Maria Milagros y Pons Alós, Vicente. L'Episcopologi valencià de Gregori Ivanyes (segle XVI). Valencia: Universitat de València; 2018. 192 p.