Product Documents

Hemingway en la crítica y en la ficción de la España de postguerra

Lisa Ann Twomey

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 90

ISBN: 978-84-370-8982-9

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2012

Pàgines: 264 pp

La imatge d'Ernest Hemingway en la barrera, amb boina i la mirada posada en l'arena, ha arribat a ser un tòpic en el record col·lectiu de l'autor a Espanya, encara que no és una fidel representació del que era per als espanyols d'aqueixa època el nord-americà. Després de moltes dècades sense conèixer la narrativa del Premi Nobel de 1954, els espanyols van començar a llegir les seues obres en els anys cinquanta i els crítics i escriptors a analitzar-la i valorar-la. Sense oblidar la seua afició pels bous i la seua imatge popular, aquest llibre documenta la recepció de l'obra del nord-americà en la postguerra i revela les raons per les quals Hemingway ocupa un lloc important en la història de la crítica i la creació literària de l'Espanya de la segona meitat del segle xx.

I. Presencia y ausencia física y literaria (1923-1952)
II. Reencuentro con España (1953-1961)
III. La imagen de Hemingway en los medios de comunicación españoles (1953-1961)
IV. The Old Man and the Sea: comienzo de una consideración crítica
V. Un escritor ante la crítica
VI. La guerra civil y los toros
VII. Ante la muerte de Hemingway
VIII. Hemingway y la generación del medio siglo
IX. Hemingway, inspiración para los escritores de la generación del medio siglo

Twomey, L. A. [Lisa Ann] (2012). Hemingway en la crítica y en la ficción de la España de postguerra. Universitat de València.

Twomey, Lisa Ann. Hemingway en la crítica y en la ficción de la España de postguerra. Universitat de València, 2012.

TWOMEY, Lisa Ann. Hemingway en la crítica y en la ficción de la España de postguerra. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8982-9.

Twomey, Lisa Ann. Hemingway en la crítica y en la ficción de la España de postguerra. Valencia: Universitat de València; 2012. 264 p.