Product Documents

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Any ed.: 2012

Sota el títol de «València en la crisi del segle xv» es va publicar en 1976 la tesi doctoral d'Ernest Belenguer que ara, trenta-cinc anys després de la seua primera edició, apareix amb el títol original «Fernando el Católico y la ciudad de Valencia». Aquesta obra recupera «València en la crisi del segle xv», però ampliant-la, revisant-la i incorporant les noves aportacions bibliogràfiques. Per descomptat els protagonistes són idèntics: el rei, preocupat pels seus interessos econòmics, i la ciutat, que no sempre coincidia amb ells. A més, se'ls afigen noves perspectives com el tractament més profund de Corts i furs, així com l'aproximació més àmplia a la Diputació del General del regne. Sens dubte, la visió de València durant el regnat de Fernando el Catòlic és ara molt més polivalent en un marc també més diversificat.

Prólogo

Introducción

Capítulo I. Los puntos fundamentales de las instituciones políticas, económicas y sociales del país: rey, reino y ciudad

Capítulo II. La inestabilidad política entre dos reinados (1477-1482)

Capítulo III. Los problemas económicos de la primera mitad de los ochenta

Capítulo IV. Política, religiosidad y corrupción en Valencia (1483-1488)

Capítulo V. Vaivenes en la estabilización de Valencia (1488-1498)

Capítulo VI. La primera década del siglo XVI: entra la inflación y la crisis

Capítulo VII. Los últimos años del rey y la ciudad

Fuentes históricas

Índice toponomástico

Belenguer, E. [Ernest] (2012). Fernando el Católico y la ciudad de Valencia. Universitat de València.

Belenguer, Ernest. Fernando el Católico y la ciudad de Valencia. Universitat de València, 2012.

BELENGUER, Ernest. Fernando el Católico y la ciudad de Valencia. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8821-1.

Belenguer, Ernest. Fernando el Católico y la ciudad de Valencia. Valencia: Universitat de València; 2012. 394 p.