Espacios estimulantes

Museos y educación artística

Ricard Huerta, Romà de la Calle, eds.

Col·lecció: Oberta, 135

ISBN: 978-84-370-6567-0

Matèria: art

Submatèries: patrimoni artístic

Idioma: castellà

Coeditor: MuVIM

Any ed.: 2007

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 23 cm

Pàgines: 244 pp.

15,00 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

Participen en aquest llibre especialistes destacats en la matèria de diferents països. Han col·laborat diverses Universitats (Complutense de Madrid, Santiago de Compostela, Granada, Girona, Valladolid, Oviedo, Barcelona, València, University of East Anglia), així com entitats de referència de l'àmbit internacional (ICOM, Engage) i museus amb un ampli potencial educatiu (Centre Pompidou, de París, Centre d'Art La Panera, de Lleida). Els textos aportats ens parlen de la idea de patrimoni cultural, incloent-hi no solament el tradicional concepte del patrimoni arquitectònic i artístic, sinó ampliant-lo a un conjunt de noves possibilitats, esborrant les fronteres tradicionals, i sense oblidar tampoc els temes del patrimoni immaterial, de tanta actualitat i interès. D'aquesta manera, es reflexiona sobre les capacitats educatives dels museus i la seua influència en la formació dels futurs ciutadans.

Índex

Índex

ÍNDICE
INTRODUCCIÓN, Ricard Huerta y Romà de la Calle
LA EDUCACIÓN ESTÉTICO-ARTÍSTICA Y EL MUSEO: UN LINK POR SUS RECORRIDOS COMUNES, Roser Juanola y Muntsa Calbó
COMPORTAMIENTO BUENO Y MALO: EDUCACIÓN Y ARTE CONTEMPORÁNEO EN EL MUSEO DE ARTE, Veronica Sekules
APRENDER A OBSERVAR LA SOCIEDAD A TRAVÉS DEL ARTE CONTEMPORÁNEO, Glòria Picazo
METÁFORAS PARA CONCEPTUALIZAR EL PATRIMONIO ARTÍSTICO Y SU ENSEÑANZA, Roser Calaf y Olaia Fontal
MUSEOS Y ESPACIOS DE ARTE EN EL PATRIMONIO CULTURAL VALENCIANO, Rafael Azuar
EL MUSEO COMO COMUNIDAD DE APRENDIZAJE, M. Dolores Álvarez
TALLERES RADICALES DE ARTE INFANTIL O CÓMO SUBVERTIR LA FUNCIÓN DE LOS MUSEOS, María Acaso
LA CAMPAÑA PARA EL DIBUJO, Eileen Adams
ENTRE UTOPÍA Y REALIDAD: ACCIONES INNOVADORAS Y ESTRATEGIAS DE PÚBLICOS, Vincent Poussou
BORRAR, ARRUGAR, INSCRIBIR Y DESHACER PERGAMINOS ARRUGADOS, Carla Padró
CREANDO SITUACIONES: EL CUADERNO DEL PASEANTE, M.ª Jesús Agra
GUERRA Y PAZ: UN MODELO SOCIAL DE TALLER PARA EL MUSEO, Ricard Huerta

Citació

Calle, R. d. [Romà de la] & Huerta, R. [Ricard] (2007). Espacios estimulantes. Museos y educación artística. Universitat de València.

Calle, Romà de la y Huerta, Ricard. Espacios estimulantes. Museos y educación artística. Universitat de València, 2007.

CALLE, Romà de la y HUERTA, Ricard. Espacios estimulantes. Museos y educación artística. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6567-0.

Calle, Romà de la y Huerta, Ricard. Espacios estimulantes. Museos y educación artística. Valencia: Universitat de València; 2007. 244 p.

Copiar al portapapeles