Product Documents

La cort napolitana d’Alfons el Magnànim: el context de Curial e Güelfa. Volum I: Enyego d’Àvalos i el Nàpols alfonsí

Abel Soler

Antoni Ferrando, pròl.

ISBN: 978-84-9134-216-8

Matèria: filologia, història

Submatèries: filologia catalana, història medieval

Idioma: català

Coeditor: Institució Alfons el Magnànim-CVEI, Institut d'Estudis Catalans

Any ed.: 2017

Al volum I es revisa la convivència a Nàpols d’humanistes italians amb autors ibèrics, en castellà i en català, amb un seguiment prosopogràfic de gairebé 300 cortesans relacionables amb les lletres. Se’ns acosta així al context de creació d’una novel·la cavalleresca italianitzant, influïda per tècniques d’imitació i per ideals humanístics. Abel Soler elabora un retrat robot de l’anònim autor que, contrastat amb les dades recopilades, ens porta sobre la pista autorial del gran camarlenc Enyego d’Ávalos, cortesà de València, Milà i Nàpols, a més de mecenes d’humanistes, bibliòfil i lletraferit, hàbil falconer i organitzador de justes i torneigs. El seu itinerari vital i els seus quefers diplomàtics, cavallerescos i literaris proporcionen les claus que permeten interpretar el sentit i la intenció del Curial.

Soler Molina, A. [Abel] (2017).

Universitat de València.

Soler Molina, Abel.

.
Universitat de València, 2017.

SOLER MOLINA, Abel.

.
Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-216-8 .

Soler Molina, Abel.

. Valencia: Universitat de València; 2017. 1194 p.