Emmanuel Mounier i la tradició personalista

Agustí Colomer i August Monzon Arazo, eds.

Col·lecció: Oberta, 65

ISBN: 978-84-370-5266-3

Matèria: filosofia, sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2001

El 22 de març de 1950 va morir el pensador francès Emmanuel Mounier. La seua vida i la seua obra estigueren dedicades per complet a perfilar filosòficament i a estructurar en forma de moviment -sobretot al voltant de la revista Esprit- una inspiració bàsica, desplegada en un conjunt de idees i de propostes per a l'acció: el lloc central de la persona humana en la vida social. És així com sorgí, enfront dels dos reduccionismes antitètics de l'individualisme (burgès) i del col.lectivisme (comunista o feixista), el "personalisme comunitari". El conjunt de treballs aplegats en aquest volum contribueix a emmarcar la tradició personalista en el seu context històric i filosòfic i mostra la seua projecció al País Valencià, alhora que il.lustra la vigència dels plantejaments personalistes en l'era de la mundialització.

ÍNDEX
PRIMERA PART
EMMANUEL MOUNIER: PERFIL BIOGRÀFIC I INTEL·LECTUAL
Mounier i la crítica a la cultura burgesa, Juan José Garrido
Un compromís lúcid, Carlos Díaz
SEGONA PART
EL MARC HISTÒRIC
Denis de Rougemont i els inconformistes dels anys trenta, Joan Alfred Martínez
Primera recepció i fracàs del personalisme a Espanya, Benjamín Rivaya
TERCERA PART
PERSPECTIVES FILOSÒFIQUES
Liberalisme, comunitarisme, personalisme, August Monzon
Una proposta dialògica, Josep Lluís Vàzquez
QUARTA PART
PROJECCIÓ SOCIAL I POLÍTICA
Política i comunitat, Joan Rigol
El neoliberalisme i la globalització, reptes al personalisme, José María Mardones
Pol polític i pol profètic, Marcelino López
APÈNDIX: Trajectòries personalistes al País Valencià

Colomer, A. [Agustí] & Monzon Arazo, A. [August] (2001). Emmanuel Mounier i la tradició personalista. Universitat de València.

Colomer, Agustí y Monzon Arazo, August. Emmanuel Mounier i la tradició personalista. Universitat de València, 2001.

COLOMER, Agustí y MONZON ARAZO, August. Emmanuel Mounier i la tradició personalista. Valencia: Universitat de València, 2001. ISBN 978-84-370-5266-3.

Colomer, Agustí y Monzon Arazo, August. Emmanuel Mounier i la tradició personalista. Valencia: Universitat de València; 2001. 122 p.