Els verbs de percepció en català antic

Veure, sentir, oir i entendre en els segles XIII-XVI

Jordi M. Antolí Martínez

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-882-4

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2017

Aquest llibre fa una aproximació diacrònica als verbs de percepció sensorial en català antic (segles XIII-XVI). En concret, analitza els processos de canvi lexico-semàntic que experimenten, en la llengua antiga, els verbs veure, oir, sentir i entendre. En aquesta anàlisi es destaca la importància que té, en l'evolució d'aquests verbs, l'expressió en el discurs de la font del coneixement enunciat, funció que els vincula a la categoria de l'evidencialitat. L'estudi es fonamenta en l’examen d'un corpus textual constituït per materials del català antic i que té en compte també l'evolució posterior, en català modern i contemporani, a fi de perfilar una panoràmica completa dels processos objecte d'estudi. Aquestes dades han estat interpretades d'acord amb els principis de la Lingüística Cognitiva i de la Gramàtica de Construccions.

Antolí Martínez, J. M. [Jordi M.] (2017). Els verbs de percepció en català antic. Veure, sentir, oir i entendre en els segles XIII-XVI. Universitat de València.

Antolí Martínez, Jordi M. Els verbs de percepció en català antic. Veure, sentir, oir i entendre en els segles XIII-XVI. Universitat de València, 2017.

ANTOLÍ MARTÍNEZ, Jordi M. Els verbs de percepció en català antic. Veure, sentir, oir i entendre en els segles XIII-XVI. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9883-882-4.

Antolí Martínez, Jordi M. Els verbs de percepció en català antic. Veure, sentir, oir i entendre en els segles XIII-XVI. Valencia: Universitat de València; 2017. 226 p.