Product Documents

Els mercats assassins

Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme

Greg Philo, David Miller

Traducció: Rafael Xambó

Col·lecció: Assaig, 24

ISBN: 978-84-370-7416-0

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2010

Enquadernació: rústica

Format: 13 x 21 cm

Pàgines: 200 pp.

16,00 €

Sinopsi

Detalles

La ideologia i la pràctica del neoliberalisme, de la desregulació radical i del mercat sense traves, va conèixer un gran apogeu a la fi del segle XX. Els resultats, en grans parts del món, han estat catastròfics: augment de la desigualtat i de les tensions socials, desenvolupament d'una enorme economia criminal, degradació de la vida social i cultural. Els autors centren l'atenció en els estudis culturals i sobre els mitjans de comunicació i estableixen elements de comparació i contrast crític entre la investigació acadèmica i els processos socials tal com es viuen al món real. La nova dreta, els mercats, la política de Thatcher al Regne Unit, el postmodernisme, les noves configuracions corporatives en comunicació social, el canvi dels públics, els nous mitjans, són alguns dels aspectes analitzats.

Índex

Índex

ÍNDEX

Introducció 2010

Els estudis culturals i dels mitjans de comunicació i la ciència social

Una nova dominació del mercat

La Nova Dreta i la cultura del lliure mercat

Valors de mercat i comportament social

Nou Laborisme, mercat i meritocràcia

Poder corporatiu, estats nació i lliure mercat

Direccions de recerca i atzucacs culturals

Realitat, llenguatge i abandonament

Relativisme en els estudis dels mitjans de comunicació

Pràctica discursiva i allò real

Postmodernisme en el debat públic

Com és que passa això?

L’audiència activa i la política del plaer

De l’encoding/decoding a la televisió com a torradora

Cultura popular i poder des de baix

Audiència i plaer del consum

Identitat, diferència i l’altre

Sobre l’experiència, el vincle perdut

Consum

Resultats

La irrellevància de l’escriptura acadèmica

Periodistes crítics i acadèmics muts

Ofuscació i abstracció

El que s’hi pot fer

Interessos acadèmics i interessos públics

Bibliografia

Citació

Miller, D. [David] & Philo, G. [Greg] (2010). Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Universitat de València.

Miller, David y Philo, Greg. Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Universitat de València, 2010.

MILLER, David y PHILO, Greg. Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7416-0.

Miller, David y Philo, Greg. Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Valencia: Universitat de València; 2010. 200 p.

Copiar al portapapeles