Els discursos de la ciència

Joan Fuster i la democratització del coneixement

Joan Borja i Sanz

Col·lecció: Càtedra Joan Fuster, 16

ISBN: 978-84-370-9012-2

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Càtedra Joan Fuster

Any ed.: 2013

El to subjectiu, lliure, informal, confident i col·loquial que adesiara empelta el discurs acadèmic de Joan Fuster comporta una originalitat estilística que, a més d'imprimir-hi un fort segell personal, enceta camins incitants i sovint inèdits en les formes de comunicar el saber; uns camins d'incalculable interès per al repte de la divulgació científica i la democratització del coneixement. Aquesta consideració constitueix el punt de partida per a les suggeridores rutes conceptuals i lingüístiques que Joan Borja proposa en aquest treball: l'escorcoll i l'anàlisi del discurs fusterià com un antisèptic contra l'exclusivisme i l'opacitat de certes formes del llenguatge acadèmic; un antídot contra el fracàs en la comprensió de noves coneixences; un antitòxic que, en definitiva, despenalitza la didàctica amena, viva i eficaç per a la popularització de la ciència.

Borja i Sanz, J. [Joan] (2013). Els discursos de la ciència. Joan Fuster i la democratització del coneixement. Universitat de València.

Borja i Sanz, Joan. Els discursos de la ciència. Joan Fuster i la democratització del coneixement. Universitat de València, 2013.

BORJA I SANZ, Joan. Els discursos de la ciència. Joan Fuster i la democratització del coneixement. Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9012-2.

Borja i Sanz, Joan. Els discursos de la ciència. Joan Fuster i la democratització del coneixement. Valencia: Universitat de València; 2013. 242 p.