Elements d’història de la llengua catalana

Jordi Carbonell

Col·lecció: BIBLIOTECA LINGÜÍSTICA CATALANA, 33

ISBN: 978-84-9134-009-6

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Institut d'Estudis Catalans

Any ed.: 2017

Enquadernació: cartoné

Amb el títol Elements d’història de la llengua catalana s’han recollit pràcticament tots els estudis de Jordi Carbonell sobre el tema, no sempre de fàcil localització. Les aportacions de Carbonell són capdavanteres en el plantejament sociolingüístic de la història de la llengua i imprescindibles per a l’estudi de l’evolució dels usos lingüístics i literaris a l’edat moderna.

Altres formats:

eBook

Aquest volum recull pràcticament tots els estudis de Jordi Carbonell sobre els elements d’història de la llengua catalana. Estructurat en cinc parts, en la primera es reprodueixen els articles que esbossaven el seu projecte d’una història social i política de la llengua catalana; en el segon bloc, els dedicats a la presència catalana a Sardenya; en el tercer, els treballs sobre el català de l’edat moderna, majoritàriament centrats a Menorca, on ocupen un lloc prominent els estudis sobre gramatització; el quart bloc està dedicat al català d’avui, amb uns posicionaments lúcids de plena actualitat. Finalment, l’última part conté la seua valoració del llegat d’Aramon, Moll, Sanchis Guarner i Cahner. Les aportacions de Carbonell són capdavanteres en el plantejament sociolingüístic de la història de la llengua i imprescindibles per a l’estudi dels usos lingüístics i literaris a l’edat moderna.