Product Documents

El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta

Ana Fernández-Caparrós

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 123

ISBN: 978-84-370-9867-8

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Idioma: castellà

Any ed.: 2016

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 24 cm

Pàgines: 228 pp.

15,00 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

Sam Shepard (1943) va arribar a la ciutat de Nova York en 1963, en un període d'intensa experimentació i renovació de les arts escèniques. Després d'estrenar les seues primeres peces teatrals al Theatre Genesis de l'església de St. Mark's in-the-Bowery, el jove dramaturg es va lliurar amb fervor a la llibertat creativa pròpia de l'escena de l'Off-Off-Broadway novaiorqués durant tota la dècada dels seixanta. Aquest volum estudia com les seues obres breus d'aquest període es van traslladar als escenaris, amb una vivesa sense precedents en la tradició dramàtica nord-americana, una sensibilitat contracultural i juvenil que prenia com a referència el llenguatge musical del rock i les icones de la cultura popular. En aquestes obres es troba l'origen de tota una poètica de la imaginació escènica: una obertura cap al possible.

Índex

Índex

Índice
INTRODUCCIÓN
Sam Shepard en Nueva York: un encuentro diferente con la imaginación escénica
PRIMERA PARTE:
EL CONTEXTO
CAPÍTULO 1
Las transformaciones sociales y culturales de los Estados Unidos en la década de los sesenta
CAPÍTULO 2
Influencias visibles e invisibles: la tradición teatral heredada por Shepard
CAPÍTULO 3
Las dramaturgias subterráneas del Off-Off-Broadway neoyorquino
SEGUNDA PARTE:
TEORÍAS DE LA IMAGINACIÓN
CAPÍTULO 4
El teatro de Sam Shepard como teatro de imágenes: percepciones críticas
CAPÍTULO 5
La obra temprana de Shepard desde la perspectiva de las teorías contemporáneas de la imaginación
TERCERA PARTE:
LAS OBRAS
CAPÍTULO 6
El debut teatral de Shepard: el programa doble del Theatre Genesis
CAPÍTULO 7
Cowboys #2: el juego teatral y compositivo de Shepard
CAPÍTULO 8
Chicago: la concupiscencia visionaria y la esencia imaginadora del alma
CAPÍTULO 9
Icarus’s Mother: el oscuro objeto del deseo en la sociedad del espectáculo, o los efectos inesperados de la imaginación colectiva
CAPÍTULO 10
Red Cross: el delirio imaginativo bajo los efectos del malestar físico
CAPÍTULO 11
The Mad Dog Blues: las visiones encarnadas y la fantasía pop
Epílogo
Bibliografía

Citació

Fernández-Caparrós, A. [Ana] (2016). El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta. Universitat de València.

Fernández-Caparrós, Ana. El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta. Universitat de València, 2016.

FERNÁNDEZ-CAPARRÓS, Ana. El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-370-9867-8.

Fernández-Caparrós, Ana. El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta. Valencia: Universitat de València; 2016. 228 p.

Copiar al portapapeles