Fitxa del llibre: Ficha técnica

El siglo XX: entre música y filosofía, 2a ed.

Enrico Fubini

M. Josep Cuenca

Col·lecció: ESTÈTICA&CRÍTICA

ISBN: 978-84-370-9297-3

Matèria: Art, Filosofia

Submatèries: Música

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2014

Enquadernació: Rústica

En aquest sèrie d'assajos, Fubini fa una ja necessària revisió «dopo Adorno» de les relacions entre música i filosofia. Ens presenta una anàlisi aguda i sistemàtica de material sonor i biogràfic d'autors com ara Stravinsky, Wagner, Debussy o Schönberg en un intent de trobar un fil conductor que permeta orientar-se en la intricada història del segle XX.

Altres formats:

eBook

Si en el Romanticisme la música va establir un franc diàleg amb les altres arts i amb la cultura en general, en el marc de la reflexió filosòfica, al llarg del segle XX músics, filòsofs, crítics, literats i artistes van seguir involucrats en aquesta tasca interdisciplinària. Aquest volum recull dotze assajos d'Enrico Fubini que aprofundeixen en aspectes com el simbolisme, el futurisme o la dodecafonia. L'autor realitza una necessària revisió «dopo Adorno» de les relacions entre música i filosofia. Ens presenta una anàlisi aguda i sistemàtica de material sonor i biogràfic d'autors com ara Stravinsky, Wagner, Debussy o Schönberg en un intent de trobar un fil conductor que permeta orientar-se en la intricada història del segle XX.