Product Documents

El reformismo social en España (1870-1900)

En torno a los orígenes del estado del Bienestar

Miguel Ángel Cabrera

Col·lecció: Història, 160

ISBN: 978-84-370-9491-5

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2014

Sorgit a la fi del segle XIX, el reformisme social és un component fonamental de la història contemporània d'Espanya, doncs constitueix l'etapa inicial del procés de gestació i implantació de l'Estat del Benestar. L'objectiu d'aquest llibre és oferir una detallada anàlisi de la gènesi i la naturalesa del reformisme social espanyol, amb la finalitat de llançar nova llum sobre els orígens i les causes d'aparició de l'Estat del Benestar contemporani. La conclusió primordial a la qual s'ha arribat en la recerca sobre el tema és que l'origen del reformisme social es troba en la crisi de credibilitat experimentada pel règim econòmic i polític liberal, com a conseqüència de la seua incapacitat per a instaurar l'ordre social estable, igualitari i freturós de conflictes previst en el paradigma teòric liberal i en la seua filosofia de la història basada en la noció de progrés.

1. Frustración de expectativas y reformismo social

2. La crisis de la economía política

3. Un nuevo individualismo

4. El problema social y movimiento el obrero

4.1. El movimiento obrero

4.2. La comisión de reformas sociales

5. Las reformas sociales

5.1. La moralización de la economía

5.2. La intervención del estado

Cabrera, M. . [Miguel Ángel] (2014). El reformismo social en España (1870-1900). En torno a los orígenes del estado del Bienestar. Universitat de València.

Cabrera, Miguel Ángel. El reformismo social en España (1870-1900). En torno a los orígenes del estado del Bienestar. Universitat de València, 2014.

CABRERA, Miguel Ángel. El reformismo social en España (1870-1900). En torno a los orígenes del estado del Bienestar. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9491-5.

Cabrera, Miguel Ángel. El reformismo social en España (1870-1900). En torno a los orígenes del estado del Bienestar. Valencia: Universitat de València; 2014. 194 p.