Índex del llibre:

El País Valenciano en la Baja Edad Media

Estudios dedicados al profesor Paulino Iradiel

David Igual Luis, Germán Navarro Espinach, coords.

ISBN: 978-84-9134-222-9

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2018

Format: 16 x 23,5 cm.

Pàgines: 368

El llibre reuneix onze articles elaborats per diversos autors medievalistes que van realitzar les tesis doctorals sota la direcció o codirecció de Paulino Iradiel, catedràtic d'Història Medieval de la UV. Pel caràcter inèdit i original de les contribucions que inclou, i per la seua condició de ser recerques de base, el volum presenta una novetat i un interès evidents.

Aquest llibre reuneix onze articles elaborats amb motiu de la jubilació, en 2015, del professor Paulino Iradiel, catedràtic d'Història Medieval de la Universitat de València. Els autors dels estudis són medievalistes que van realitzar les tesis doctorals sota la seua direcció o codirecció. Els treballs estan plantejats des de la recerca de base i conflueixen en l'observació del sistema social de l'Edat Mitjana, analitzat en els seus aspectes estructurals i de funcionament intern o per mitjà dels subjectes, individuals o col·lectius, que ho vertebraven. Tots se centren en el passat del País Valencià durant els segles XIII-XV, un escenari que s'integra també al llarg del volum en altres dos àmbits més generals: la Corona d'Aragó i l'Europa mediterrània. Pel caràcter inèdit i original de les contribucions que inclou, i per la seua condició de ser recerques de base, el volum presenta una novetat i un interès evidents.