El món per un forat

Un passeig pluridisciplinari per la ciència

Bartolo Luque Serrano

Traducció: Joan Antoni Lluch

Col·lecció: Sense Fronteres, 28

ISBN: 978-84-9824-367-3

Matèria: ciències, economia

Submatèries: biologia, física, informàtica i electrònica, matemàtiques, química

Idioma: català

Coeditor: Càtedra de Divulgació de la Ciència, Edicions Bromera

Any ed.: 2008

Amb un ampli sentit de l'humor, els textos que formen aquest llibre aborden temàtiques científiques ben variades: les mentides estadístiques, el caos determinista, la globalització de les comunicacions, els perills de la informàtica, qüestions matemàtiques entorn dels nombres primers. I tot això explicat d'una manera senzilla. L'autor recorre també, amb una amenitat excepcional, a temes propis de la biologia com ara el descobriment de l'ADN, l'ús i abús dels virus, la psicologia en les tècniques de màrqueting o els detectors de mentides. El capítol «El món per un forat», que dóna títol al conjunt, planteja un debat sobre els resultats recents de la física dels sistemes complexos en xarxes socials.

Lluch Fernàndez, J. A. [Joan Antoni] & Luque Serrano, B. [Bartolo] (2008). El món per un forat. Un passeig pluridisciplinari per la ciència. Universitat de València.

Lluch Fernàndez, Joan Antoni y Luque Serrano, Bartolo. El món per un forat. Un passeig pluridisciplinari per la ciència. Universitat de València, 2008.

LLUCH FERNÀNDEZ, Joan Antoni y LUQUE SERRANO, Bartolo. El món per un forat. Un passeig pluridisciplinari per la ciència. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-9824-367-3.

Lluch Fernàndez, Joan Antoni y Luque Serrano, Bartolo. El món per un forat. Un passeig pluridisciplinari per la ciència. Valencia: Universitat de València; 2008. 224 p.