Fitxa del llibre: Ficha técnica

El Instituto Médico Valenciano (1898-1930)

De la catástrofe del 98 a la Segunda República

José Luis Fresquet Febrer

ISBN: 978-84-9133-077-6

Matèria: Ciències, Història de la ciència i documentaciò

Enquadernació: Cartoné

Format: 16,5 x 23 cm.

Pàgines: 548

Aquesta obra reconstrueix la vida i activitat de l'Institut Mèdic Valencià (creat lliurement en 1842), entre l'anomenada catàstrofe del 98 i la segona República. L'estudi contribueix a conèixer la història de la medicina valenciana, i és a través de l'anàlisi de la seua labor, que es descobreix que aquesta associació va ser l'origen de les societats científiques actuals.

Disponibilitat: Exhaurit, Contacte'ns

L'Institut Mèdic Valencià és un dels pocs exemples vius d'una associació que es va constituir lliurement en 1841 per un grup de metges i farmacèutics valencians, per a defensar els seus interessos professionals, fomentar l'estudi, la recerca i participar del progrés de les ciències mèdiques. L'estudi dels seus objectius, problemes, èxits i del seu funcionament del dia a dia, contribueix a conèixer la història de la medicina valenciana des d'una perspectiva complementària a la tradicional. A través de l'anàlisi de la seua labor es descobreix com les diferents seccions que van ser constituint-se al llarg d'aquests anys, van ser l’origen de les societats científiques actuals. D'altra banda, manifesta com va contribuir a la formació continuada dels professionals, en un moment en el qual les universitats de la perifèria no impartien ensenyament de postgrau.