Fitxa del llibre: Ficha técnica

Amparo José Mora Castro

ISBN: 978-84-9133-040-0

Matèria: Art

Submatèries: Història de la cultura i la universitat

Enquadernació: Rústica

Aquesta monografia presenta la història de l'antic Museu d'Història Natural de la Universitat de València. Es mostra una àmplia perspectiva sobre el que va ser el Museu, el seu desenvolupament al llarg del seu breu segle d'existència i la importància que va tenir i té per a la institució, com a embrió de l'excel·lent i prolífer patrimoni científic que posseeix la Universitat de València.

Monografia de la història de l'antic Museu d'Història Natural de la Universitat de València, creat en la segona meitat del segle XIX però que va desaparèixer en un devastador incendi en la primavera de 1932. El context en el qual va ser creat aquest notable gabinet es presenta a través d'un recorregut pels diversos moments històric-culturals que van ser suscitant l'interès per la història natural i la formació de les col·leccions i gabinets naturalistes. Els seus orígens, la seua construcció i les característiques de la seua arquitectura, la seua evolució dins de l'esdevenir de la Universitat, les col·leccions que albergava i els catàlegs i referències que hi ha sobre les mateixes, la seua destrucció i els intents de reconstitució, queden recollits en aquesta obra que es completa amb les biografies dels personatges claus en la seua creació i història.