Del texto a la iconografía

Aproximación al documento teatral del siglo XVII

Alicia Álvarez Sellers

Col·lecció: Parnaseo, 7

ISBN: 978-84-370-6965-4

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2008

La comprensió del teatre de l'inici de l'època barroca en la seua dimensió espectacular, a través de l'anàlisi de documents figuratius conservats a Espanya entorn d'aquest moment, constitueix el nucli d'aquesta investigació sobre iconografia teatral, aspecte tan imprescindible com demorat en la història del teatre espanyol. Per a examinar la relació entre iconografia i literatura, s'ha procedit a l'elaboració d'un mètode d'anàlisi del document iconogràfic teatral inspirat en la tradició teòrica italiana de l'estudi iconològic de la imatge dramàtica, que es posa en pràctica per mitjà d'un enfocament novament interdisciplinari. L'obra presenta imatges teatrals inèdites, analitza amplis repertoris artístics i aprofundeix en tot allò que la pròpia imatge requereix per a ser entesa: context històric, antecedents gràfics, simbologia, indumentària, corpus literaris i fins i tot planimetria.

Álvarez Sellers, A. [Alicia] (2008). Del texto a la iconografía. Aproximación al documento teatral del siglo XVII. Universitat de València.

Álvarez Sellers, Alicia. Del texto a la iconografía. Aproximación al documento teatral del siglo XVII. Universitat de València, 2008.

ÁLVAREZ SELLERS, Alicia. Del texto a la iconografía. Aproximación al documento teatral del siglo XVII. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-6965-4.

Álvarez Sellers, Alicia. Del texto a la iconografía. Aproximación al documento teatral del siglo XVII. Valencia: Universitat de València; 2008. 416 p.