Product Documents

Col·lecció documental de la Cancelleria de la Corona d'Aragó

Textos en llengua catalana (1291-1420)

Mateu Rodrigo Lizondo, ed.

Selecció de textos: Jaume Riera i Sans

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 56

ISBN: 978-84-370-9099-3

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2013

Disponible en accés obert:

L'objecte d'aquest recull és editar una selecció, suficientment extensa o representativa, de lletres reials i de documents de caràcter diplomàtic en llengua catalana continguts en la sèrie de registres de la Cancelleria de l'Arxiu de la Corona d'Aragó o Arxiu Reial de Barcelona. Els textos corresponen a un segment temporal que arranca a la fi del segle XIII, amb el començament del llarg regnat de Jaume II; l'elecció d'aquesta època rau en el fet que és llavors quan comencen a sovintejar els documents reials redactats en llengua vulgar, sempre al costat de la prevalença del llatí. Fineix en el primer quart del segle XV, quan s'observa, d'una banda, una major presència escrivans d'origen valencià i aragonès en les oficines de la Cancelleria, i, en segon terme, l'entrada i la gradual difusió d'algunes innovacions en la llengua cancelleresca.

Presentació de Carlos López Rodríguez

La llengua cancelleresca a la Corona d’Aragó d’Antoni Ferrando Francés

Estudi preliminar

La prosa de la Cancelleria

Característiques de la col·lecció

Àrees temàtiques més significatives

Normes de transcripció i d’edició dels documents de la Cancelleria

Nota final

Apèndix: Repertori dels escrivans reials

Col·lecció documental de la Cancelleria de la Corona d’Aragó.

Textos en llengua catalana (1291-1420)

Index nominum

Rodrigo Lizondo, M. [Mateu] (2013). Col·lecció documental de la Cancelleria de la Corona d'Aragó. Textos en llengua catalana (1291-1420). Universitat de València.

Rodrigo Lizondo, Mateu. Col·lecció documental de la Cancelleria de la Corona d'Aragó. Textos en llengua catalana (1291-1420). Universitat de València, 2013.

RODRIGO LIZONDO, Mateu. Col·lecció documental de la Cancelleria de la Corona d'Aragó. Textos en llengua catalana (1291-1420). Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9099-3.

Rodrigo Lizondo, Mateu. Col·lecció documental de la Cancelleria de la Corona d'Aragó. Textos en llengua catalana (1291-1420). Valencia: Universitat de València; 2013. 1126 p.