Carta de una mujer indignada

Desde el Magreb a Europa

Wassyla Tamzali

Carmen Romero, Prol.

Traducció: Magalí Martínez Solimán

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2730-4

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2011

Wassyla Tamzali, feminista algeriana, interpel·la els intel·lectuals occidentals que han lluitat per la universalitat dels drets de la persona i que avui es mostren incapaços de concebre aquesta universalitat més enllà d'Europa. Aquest llibre posa de manifest la renuncia del pensament europeu davant l'auge dels grups comunitaris. Prenent com a referències la condició de les dones, la llibertat de consciència o la diversitat cultural, l'autora passa pel tamís les idees de tolerància, "laïcisme obert", "islam moderat" i "dret a la cultura", així com les seues conseqüències polítiques als països àrabs i musulmans. Wassyla Tamzali ha exercit com a advocada a l'Alger i posteriorment com a directora de Drets Humans de la Unesco a París. En l'actualitat reparteix el seu temps entre l'escriptura i la militància al sí del moviment feminista magrebí.

Martínez Solimán, M. [Magali] & Romero López, C. [Carmen] & Tamzali, W. [Wassyla] (2011). Carta de una mujer indignada. Desde el Magreb a Europa. Universitat de València.

Martínez Solimán, Magali y Romero López, Carmen y Tamzali, Wassyla. Carta de una mujer indignada. Desde el Magreb a Europa. Universitat de València, 2011.

MARTÍNEZ SOLIMÁN, Magali y ROMERO LÓPEZ, Carmen y TAMZALI, Wassyla. Carta de una mujer indignada. Desde el Magreb a Europa. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-376-2730-4.

Martínez Solimán, Magali y Romero López, Carmen y Tamzali, Wassyla. Carta de una mujer indignada. Desde el Magreb a Europa. Valencia: Universitat de València; 2011. 176 p.