+34 96 386 41 15

PUV - Publicacions Universitat València

Ars Longa, 26

Cuadernos de Arte

Felipe Jerez, dir.

ISSN: 1130-7099

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques, patrimoni artístic

Idioma: català, castellà, anglès

Any ed.: 2018

Enquadernació: rústica

Format: 21 x 30 cm.

Pàgines: 416

Aquest número 26 de la revista d'Història de l'Art «Ars Longa, Cuadernos de Arte» de la Universitat de València, ha estat dirigida pel professor Felipe Jerez Moliner. El volum recull una sèrie de treballs inèdits d'investigació sobre les diferents especialitats relatives a la Història de l'Art, l'Arquitectura i d'altres aproximacions interdisciplinàries.

Disponibilitat: En existències

15,00 €

Sinopsi

Detalles

Recull els següents articles: “Materials i procediments artístics utilitzats pels pintors i artesans de València en la confecció dels entremesos de les entrades del rei Martí i el rei Ferran (1402, 1414)”; “‘De gloriosa recordació’. La imatge mitificada de Jaume I a la València Baixmedieval”; “La Piedad del Museo de Bellas Artes de Asturias. La obra y sus modelos”; “Antonio de Tejeda y Antón Sánchez, pintores: una decoración en dos tiempos para la Capilla de las Doncellas de la catedral de Sevilla”; “La fisiognomía en la cartilla del pintor valenciano Vicente Salvador Gómez”; “La colección artística del III duque de Alcalá: nuevos documentos”: “El platero valenciano Jacinto Fuentes Esbrí y el conflicto con el gremio de plateros de Murcia”; “Recuperando del olvido a artistas valencianos: el caso del pintor Antonio Vivó Noguera (1772- ca. 1834)”; “Rethinking the stylistic categories of Portuguese 19th Century Sculpture: The Work of António Teixeira Lopes”; “Noticias de platería y plateros en la catedral de Valencia (1775-1931)”; “Nuevos datos para la interpretación de La conversión de Recaredo de Antonio Muñoz Degrain”; “El arquitecto Rafael Guastavino (1842-1908): obra en cuatro actos”; “Marcel Duchamp, John Cage, Juan Hidalgo. Una línea genealógica del budismo en el arte contemporáneo”; “Bajo la pluma de Damocles. El binomio conceptual “formalismo y decadencia” en la estética y crítica soviéticas”; “La relación entre la Casa Roger de Figueres y las pinturas de Salvador Dalí realizadas en 1929”; “El papel del valenciano Juan Monleón Sapiña en la restauración del monasterio de Samos entre 1953 y 1960”; “Figuras del desarraigo: los ciclos Caminantes e Hilaturas de Víctor Mira”; “Violencia y control de la imagen. La identidad femenina en la obra de Ana Mendieta”; “La gestión documental como soporte discursivo de la memoria histórico artística del museo. Los museos de bellas artes del País Vasco como caso de estudio”; “Ut pictura movens poesis: Análisis transversal de la obra de Bill Viola y Terrence Malick”; “La guerra interminable. La conquista del oeste como modelo cultural de la guerra contra el terror”; “Memoria del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València en el curso 2016-2017”; “Recensiones de libros”.